دکوراسیون تجاری

طراحی دکوراسیون داخلی تجاری شامل طیف گسترده ای از فضاها و محیط های تجاری شامل دفاتر،فروشگاه ها،رستوران ها و سایر فضاهایی است که در آن تجارت انجام می شود.دکوراسیون امکان تجاری نکته بسیار مهمی در کسب و کار می باشد طراحی داخلی حرفه ای مراکز تجاری به منظور جذب بازدید کننده و مشتری به روشی متداول در صنعت مراکز تجاری تبدیل شده است.برای اجرای پروژه های تجاری،طراحان ما در تلاشند تمام جزئیاتی را که مشتریان درخواست کرده اند،دنبال کنند و ما با انجام موفقیت آمیز این پروژه ها سعی در اجرای خواسته های مشتریان داریم.

نورپردازی

نورپردازی در توسعه پروژه اهمیت بسزایی دارد اگر در مراحل اولیه طراحی به درستی بررسی و اولویت بندی شود می تواند تأثیر قابل توجهی را در محیط ایجاد کند.رستوران ها یکی از پیچیده ترین فضاها برای نورپردازی هستند،زیرا نورپردازی در اطراف آشپزخانه،سالن یا بالای میزهای غذاخوری متفاوت می باشد همچنین ممکن است نیاز باشد با تابش نورهای ملایم روی دیوار احساس صمیمیت و راحتی ایجاد کنند و یا در بخش دیگر رستوران نیاز باشد اشیا یا سطوح را با روشنایی بیشتر برجسته سازند.

طراحی نور مراکز تجاری:

1.نورپردازی بیرونی
نورپردازی مناسب نمای بیرونی ساختمان به جلب توجه مشتریان کمک کرده و آنها را از باز بودن آن مکان آگاه می سازد. آنچه در اینجا اهمیت دارد این است که نور باعث جذابیت نمای خارجی ساختمان شده و نور کافی باعث ایجاد حس امنیت و جلوگیری از حوادث فراهم می شود.

2.مشخص شدن نورپردازی در طراحی اصلی ساختمان
برنامه ریزی برای روشنایی ساختمان باید از همان مراحل اولیه طراحی آغاز شود.باید از محل قرارگیری چراغ ها مطلع بود تا مطمئن شویم که این طرح دارای سوکت های برق کافی برای پاسخگویی به نیازهای روشنایی است.

3.استفاده از انواع سطح نور
برای دستیابی به روشنایی مناسب به انواع مختلف نور نیاز خواهید داشت مثلا نورهای مصنوعی علاوه بر روشن سازی فضا بیشتر برای برجسته سازی ویژگی های معماری مکان مورد استفاده قرار می گیرد.

4.نوع نور
از آنجا که روشنایی برای ایجاد یک فضای مناسب اهمیت دارد باید نوع نور مصرفی مورد توجه قرار گیرد.به طور کلی نور گرم و دنج باعث می شود که مشتریان احساس راحتی بیشتری داشته باشند و احتمال ماندگاری آنها را در محیط بیشتر می کند.استفاده از سیستم های کنترل خودکار برای روشنایی می تواند به تنظیم روشنایی داخلی بر اساس زمان روز و روشنایی محیط کمک کند تا اطمینان حاصل شود که سطح بهینه روشنایی برآورده شده است.

5.استفاده از منابع جدید نوری
استفاده از منابع جدیدتر نور مانند LED می تواند با کاهش هزینه های انرژی در میزان مصرف برق صرفه جویی کند.

رنگ دیوارها 
رنگ دیوارها بر روحیه مشتریان تأثیر می گذارد و بسته به نوع شغل و میزان مشتری در آن مرکز بهتر است رنگ دیوارها با دقت انتخاب شود مثلا جوان ترها نسبت به رنگ های تند واکنش بهتری نشان می دهند و افراد مسن تر رنگ های ملایم را دوست دارند.رنگ آبی می تواند به حفظ فضای آرام کمک کند.رنگ سبز طراوت و آرامش را منتقل می کنند بیشتر فروشگاه های لوازم بهداشتی و فروشگاه های مواد غذایی از رنگ سبز استفاده می کنند.رنگ سفید می تواند برای خریداران تحریک کننده باشد و همچنین حس تمیزی را منتقل کند به عنوان مثال شرکت اپل از رنگ سفید و خاکستری در فروشگاه های خود استفاده می کند تا پیام برند تجاری خود را افزایش دهد.صورتی رنگی پرانرژی و بنفش رنگی خلاقانه است و غالباً این رنگ ها در مغازه های پوشاک یا سایر لوازم زنانه استفاده می شود.رنگ نارنجی حس اضطراب را کاهش می دهد در حقیقت،نارنجی اشتها را تحریک می کند به همین دلیل در فروشگاه های مواد غذایی و رستوران ها از این رنگ استفاده می شود.زرد رنگ شادی است و اغلب به عنوان رنگ اصلی در فروشگاه های وسایل کودکان یافت می شود.

 

دکوراسیون تجاری۱۰
دکوراسیون تجاری۹

پروژه تجاری اجرا شده توسط شرکت عمران کاوش مهنان

 

 

© کليه حقوق مادی و معنوی اين سايت متعلق به شرکت عمران کاوش مهنان ميباشد | طراحی سايت و سئو در مشهد توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ پارس وب